Δυσαριθμησία, Δυσλεξία

Διάγνωση δυσλεξίας ή δυσαριθμησίας

Του εκπαιδευτικού προγράμματος αποκατάστασης προηγείται η διαγνωστική διαδικασία. Με κατάλληλα διαγνωστικά εργαλεία ανιχνεύεται η ύπαρξη δυσλεξίας ή δυσαριθμησίας.

Αξιολογούνται οι δυνατότητες και οι αδυναμίες του μαθητή, και εντοπίζονται οι γνωστικές του μειονεξίες. Με βάση τα αποτελέσματα της διαγνωστικής διαδικασίας προτείνουμε την παρακολούθηση κατάλληλου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Το Πρόγραμμα Αντιμετώπισης Δυσλεξίας περιλαμβάνει τη διδασκαλία της Γλώσσας με την Εικονογραφική και Γλωσσολογική Μέθοδο.

Γίνεται καλλιέργεια σε πολλά επίπεδα όπως π.χ. εμπλουτισμός λεξιλογίου, γνώση της ετυμολογίας, κατανόηση της χρήσης του λόγου ανάλογα με την περίσταση και την ανάγκη, εμπλουτισμός της προφορικής έκφρασης και ορθότητα διατύπωσης, γνώσεις σχετικά με το συντακτικό και τη γραμματική, ικανότητα κατανόησης κειμένων, και καλλιέργεια δεξιοτήτων Ανάγνωσης και Ορθογραφίας.

Ο δυσλεξικός μαθητής μπορεί να δυσκολεύεται να αμειφθεί με τους βαθμούς που δικαιούται με βάση τις ικανότητές του και τις ώρες που αφιερώνει στη μελέτη, λόγω της δυσλεξίας που δυσχεραίνει την Ανάγνωση, την ταχεία και βαθιά κατανόηση του περιεχομένου, την εστίαση στα βασικά και σημαντικά στοιχεία, και στην απομνημόνευση.

Χρειάζεται ειδικές μεθόδους με διευκολυντικές μνημονικές στρατηγικές στο πλαίσιο ειδικά διαφοροποιημένης διδασκαλίας της σχολικής ύλης ώστε να καταφέρει να καλύψει τα μαθησιακά του κενά και να αποκτήσει καλές βάσεις κατανόησης της ύλης. Στο Πρόγραμμα μαθησιακής υποστήριξης δυσλεξικών μαθητών διδάσκονται με ιδιαίτερη οργάνωση και διευκολυντικούς απλουστευμένους τρόπους τα σημαντικότερα σημεία των βασικών μαθημάτων.